M'estic
fent vell i ho note, sobretot, perquè la meua tolerància a la
imbecil·litat és cada dia menor. Massa sovint em trobe rebatent
arguments idiotes de persones a les quals es podria pressuposar certa
intel·ligència i que en canvi s'entesten dia rere dia a demostrar
que, com va dir aquell, l'estupidesa sempre insisteix.
A
propòsit del contagi d'ebola d'una auxiliar d'infermeria madrilenya
els límits d'aquella imbecil·litat, del xurrimerinisme i de
la misèria intel·lectual general (i de certs polítics i mitjans en
particular) s'ha disparat i ha esdevingut una crisi sanitària
mental.
L'anècdota
del cas, perquè no pense entrar al fons del tema, ha estat una
mesura falsament polèmica: el sacrifici del gos de l'auxiliar i el
seu marit per a prevenir la possibilitat de nous contagis.
Sobre
el fons, com deia, no pense dir ni pruna, perquè no tinc ni els
coneixements suficients per fer-ho i perquè en fer-me vell no només
he guanyat arrugues, sinó també certa prudència. La decisió de si
el gos, de nom Excálibur, havia de ser sacrificat només correspon
als experts i/o els responsables de la gestió de la crisi, els quals
com tot el món sap, es van pronunciar afirmativament.
El
sacrifici d'Excálibur generà una riuada de crítiques a la gestió
del Govern, potser un tant exagerada perquè un gos no deixa de ser
un animal, i com a tal la seua rellevància objectiva és poca. Ara
bé, quan el marit de l'auxiliar prega en un vídeo que l'animal no
siga sacrificat la cosa canvia, no des d'un punt científic o de la
gestió de la crisi sanitària, però sí des d'un punt sociològic:
continua sent només un gos, però és el gos d'algú i la
gent empatitza amb eixe home que demana que no se'l sacrifique.
I
és en este moment on apareixen els singermornings doctorats
en xurrimerisme per a diagnosticar la fi de la civilització
perquè hi ha gent que és capaç de preocupar-se per la mort d'un
gos quan a l'Àfrica l'ebola mata xiquets cada dia, com si una cosa
fóra incompatible amb l'altra o el vertader debat fóra haver de
triar entre un gos i la vida de centenars d'africans.
De
la mateixa forma que hem consensuat que el primer que fa ús de la
reductio ad Hitlerum perd un debat, hauríem de fer el mateix
amb aquells que juguen la carta dels “xiquets africans que moren
de fam”: Et preocupes pel 9N mentre centenars de xiquets africans
moren cada dia? Et preocupen les retallades en beques mentre
centenars de xiquets africans moren cada dia? El preocupa el càncer
de ta mare mentre centenars de xiquets... I així fins la nàusea.
Esta
setmana ha mort un altre gos fóra d'este desert intel·lectual i que
ha tingut repercussió global: Loukanikos, el gos atenés que
apareixia en cada foto de les protestes gregues per la crisi i contra
les retallades i que es va convertir en símbol de les revoltes, fins
al punt de ser considerat en 2011 per la revista Time “an internacional celebrity” en l'especial que va dedicar a les
protestes mundials.
Aquells
que lamentem la mort de Loukanikos no oblidem la reacció del poble
grec contra les mesures de la troika que han acabat d'afonar el país,
de la mateixa forma que aquells que, sense entrar al fons de la
qüestió, lamentem el sacrifici d'un gos que era estimat per dos
persones no preferim la vida d'un animal a la d'un sol xiquet del món
i qui necessita que açò se li recorde és perquè té el cap ple de
merda.
Sort que era un gos i no pas un gatet, sinó si que l’hauria liat...
ResponEliminaDebatre no és tan fàcil.
ResponEliminaPresuposa admetre que un pot estar equivocat, i que els arguments de l'altra part ens ho poden mostrar. Per admetre això cal una predisposició natural, un entrenament previ, o les dos coses en els casos més afortunats. Però, per desgràcia, cap d'elles abunda molt.
Perdona que faça un offtopic, però què li ha passat al teu bloc que havia desaparegut completament del mapa?
ResponElimina