dimarts, 28 de juny del 2011

Iguals



Tan injust és afirmar que tots els pollosos que han acampat durant massa setmanes a les places de la Confederació Ibèrica de Nacions només saben fer malabars (perdó per la reiteració) com manifestar-se al crit de 'no ens representen' o afirmar que tots els polítics són iguals.

La democràcia parlamentària, això ho sap tothom, no és garantia de res i està plena de tares, però al cap i a la fi és el millor sistema que hem trobat a Occident per fer mínimament governable qualsevol administració i, encara que estic convençut que tot és millorable i que el sistema ha de ser infinitament més participatiu, no podem menysprear el valor dels vots.

Per això, em resulta lamentable que alguns portaveus dels nous moviments vinculats a les protestes del 15M i molts dels que es dediquen a difondre les virtuts de les mobilitzacions no facen una altra cosa que rebaixar el nivell de les reivindicacions mostrant una ignorància insultant, com la conversa que vaig mantindre fa uns dies amb un dels indignats:

- Pasamos de la política y de los políticos.
- Doncs ja em diràs qui ha d'aprovar les reformes legislatives que proposeu, perquè si no explica'm com preteneu, per exemple, modificar la Llei Electoral per fer-la més proporcional.
- Pues que sepas que estamos haciendo una propuesta de Ley Electoral en la plaza.
- En la plaza? Estàs de conya?
- No: allí la votaremos y la propondremos para su aprobación.
- I què passa, que si no tinc una quechua no podré participar?

I que siga jo qui estiga demanant rigor...

1 comentari:

Clidice ha dit...

Tens tota la raó, però la bestiesa no és gaire pitjor que algunes que s'escolten als plens municipals. Politics? No tots al mateix sac, per favor. Com bombers o mecànics.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails