
Sempre que he de fer front a una ruptura sentimental prove a racionalitzar les coses i a reconduir la ràbia, la impotència i la decepció a sentiments més profitosos.
Intente que el fet de sentir-me dolgut, estafat i humiliat no em faça perdre de vista que sempre es pot aprendre alguna cosa i que potser el temps que has dedicat a una persona, a una relació, a uns sentiments no és, en definitiva, temps perdut i que ha servit per alguna cosa.
Però tot això és complicat quan el xic a qui has estimat, respectat i acompanyat durant un any et confessa dues setmanes després (!) i a través d'un correu electrònic (!!) que ha estat follant amb un altre durant les seues vacances a un complexe turístic de Punta Cana (!!!).
Sempre he pensat que una infidelitat és el motiu més estúpid per liquidar una relació. Entenc que ningú, ni tan sols aquells més crítics i exigents, són immunes a la possibilitat d'acabar al llit amb una altra persona i que perdonar la teua parella en cas d'assabentar-te d'una infidelitat és una mostra important d'empatia, de responsabilitat i de magnanimitat.
Al mateix temps, però, sóc de l'opinió que si un membre de la parella no ha pogut estar quiet i ha acabat per fotre's al llit amb una altra persona el que ha de fer és callar i aprendre a viure amb això, empassant-se els remordiments i la sensació de culpa.
Molta gent, en canvi, considera que confessar la infidelitat és una mostra de sinceritat i de valentia, quan en realitat l'únic que es persegueix és la pau interior.
Ben mirat, confessar una infidelitat és una actitud fastigosament cristiana i egoista, ja que en el mateix moment de confessar el pecat, el culpable se sent alleugerit i el desconcert, la contradicció i la ràbia passa a la teulada de qui sí ha sabut què fer o, si no ho ha fet, sí ha sabut viure amb això, empassant-se la culpa com toca fer-ho.
Així doncs, que ningú m'entenga malament: la relació no ha acabat per la pròpia infidelitat (no seré jo qui llance la primera pedra en este o en qualsevol altre tema), sinó per les mentides, la covardia, la lamentable gestió de la crisi, la falta de coratge (que deriva de cor) i, sobretot i el que mai podré perdonar, el pèssim gust, perquè no estic disposat a que ningú escriga la meua vida com si fóra un lamentable fulletó de sèrie B.
Vull que la meua vida tinga este escenari i esta banda sonora i no cap ritme caribeny.
8 comentaris:
Genialíssima entrada. ;)
Gràcies Nandito, tot i que quan apostes per Tom Ford és difícil perdre.
;)
Xic, em sap greu però així acompanyaràs una sèrie de il·lustres fadrins a la taula de les noces que ens esperen... Anim!
gràcies ferransito!
en estos moments em faig més por que una altra cosa!
Estic intentant recordar com he gestionat les meves crisis i sobre tot quantes i m'he perdut. En qualsevol cas a banda de fer història local el que em ve més de gust és enviar-te una abraçada (ben gestionada. Això si, per aquesta via, veus quin remei).
Doncs jo estic supermegadecebut amb esta entrada.. he dicho.
Moltes gràcies, Josep! S'agraeix de veritat!
Peret, ara entens per què PET vol dir Perdre El Temps? XD
Oh Déu meu! Quina gran entrada. La posa al número 1 del meu rànquing d'apunts preferits.
Publica un comentari