dimarts, 5 de març del 2013

Penjar el mort


Este cap de setmana vaig estar de guàrdia i em tocà assistir un homeless acusat d'haver furtat quatre desodorants d'un supermercat i d'haver amenaçat amb una navalla la dependenta mentre fugia.

Fins ací tot lògic i normal.

El que fa particular este cas m'ho explicà l'agent instructor a la comissaria:

Ya que lo teníamos aquí le hemos metido también un atentado a la autoridad, otro hurto y unos daños en una tubería de gas que teníamos en los archivadores.
Por favor, agente, que es domingo...

El detingut m'explicà que, tret del tema dels desodorants, perquè els portava damunt quan el van detindre i no podia negar-ho, no havia fet res més del que la policia li imputava.

Quan vam passar a disposició judicial, el jutge va començar l'interrogatori amb la clàssica pregunta:

¿Sabe por qué está aquí?
Por los desodorantes del DIA, pero es que yo vivo en la calle y no tengo ducha.
Ya. Y por algo más: la policía le acusa de otro hurto en un centro comercial, de un atentado a la autoridad y de haber causado daños en una tubería de gas mientras escalaba por una fachada para...

En eixe moment entrà a la sala un funcionari:

Disculpe, señoría, pero tenemos un levantamiento de cadáver...
Lo que faltaba... Bueno, ve avisando a la forense y dile...

El homeless em mirà i em digué alguna cosa que no vaig entendre.

¿Qué? vaig preguntar.

Feu un gest que tampoc no vaig entendre:

¿Qué? —vaig repreguntar.

Fins que el jutge intervingué:

¿Qué pasa, letrado?
No lo sé, señoría, parece que mi cliente quiere decirme algo.

I el jutge es va adreçar al detingut:

Pues dígaselo, hombre.

El homeless abaixà la mirada i amollà:

Pues que, bueno... que en lo otro sí, pero en eso... en eso del muerto... que en eso no he sido yo.

3 comentaris:

Jaume ha dit...

La de morts que deuen haver repartits pel món en motxilles alienes…

Monique LaMer ha dit...

pobre home....

Busca qui t'ha pegat ha dit...

Sí, Jaume... cadàvers per tot arreu!

Monique, no és per tant... t'ha donat al mà algun homeless alguna vegada? A MI DOS VOLTES. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails