dimarts, 26 de maig del 2009

Testimoni

Al mateix temps que al Tribunal Superior de Justícia començava la desfilada de càrrecs populars del Govern valencià per informar el jutge instructor sobre les contractacions de la Generalitat amb les empreses de la trama Gürtel, una funcionària m'ha pegat un crit quan passejava pel corredor dels jutjats:

- Martí! Vine que tinc una cosa per a tu!

És prou freqüent que el funcionariat decidisca fer les notificacions en persona amb la intenció d'evitar-se la feina que suposa enviar un fax o un correu certificat, i el primer que vaig pensar és que es tractava d'una notificació relativa a algun del centenar de casos que ara per ara porte entre mans, però no podia estar més equivocat:

- Mira, la jutgessa t'ha citat per al quinze de juliol en qualitat de testimoni -m'informà la funcionària.

Vaig tardar tres segons en recordar quins fets constitutius de delicte havia presenciat durant els últims mesos (i que no havien estat protagonitzats per mi) i ràpidament vaig rememorar aquella vesprada de novembre en la qual, mentre passejava amb Matt i relatava a un amic per telèfon les perversions d'un clau que havia fotut recentment amb un regidor del PP, em va sorprendre un tiroteig al mig del carrer.

La última notícia que tenia del cas és que la policia havia detingut els delinqüents i que es trobaven en presó preventiva, però com a bon advocat vaig pensar que la cosa quedaria en un no res i que no em citarien a declarar.

Ara, però, ja hi ha data per a la declaració, i si no tenia prou coses al cap: un gos, un NIF, una casa nova, un llibre i una feina que cada dia m'ocupa més i més temps, ara he de preocupar-me per una banda de crim organitzat dedicada al tràfic de drogues.

Només espere que la jutgessa no em pregunte pels contractes de la Generalitat amb trama Gürtel, perquè, i de veritat, en este tema no hi tinc res a veure.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails