dijous, 25 de novembre del 2010

Ángel (i II)

A partir d'este punt la història es complicà fins a límits gairebé increïbles. El primer que es va fer fou enviar una patrulla a escorcollar el domicili d'Ella per buscar Ángel (!), però el resultat de la cerca fou infructuós, tal com arreplegà el part de l'actuació policial: “Una vez en el balcón del domicilio de la denunciante, encontramos un armario en un extremo y al abrirlo se ve en la parte de arriba una piña envuelta en una cinta amarilla y diversas fotos de santos, una foto de Napoleón Bonaparte y una foto de una persona con bigote. En la parte de abajo encontramos piedras, vasos con café, güisqui, varios cigarros consumidos y un puro y al final del armario un hueco donde supuestamente había algo y que ahora ya no está”.

Per si buscar una explicació raonable a barrejar una pinya, gotets de licor, una foto de Napoleó i la d'un home desconegut amb bigot a dintre d'un armari no resultava prou freak, la patrulla de la Guàrdia Civil no es va donar per vençuda i es va traslladar al domicili de l'amic on havien detingut Ell, per si aconseguien allí alguna pista sobre on havia anat a parar Ángel.
 
Òbric parèntesi. Sí, ja sé que també és curiós que els agents foren capaços d'identificar una foto de Napoleó. Tanque parèntesi.
 
Així, el mateix informe ens explica què passà a continuació: “Trasladados al piso donde el detenido fue localizado nos entrevistamos con su propietario, que se identifica como Jimmy, y accede a mostrarnos los enseres del mismo entre los cuales había ropa y una mochila roja. Antes de abrir la mochila, Jimmy, se arrodilla y pronuncia tres veces las palabras “Salam malicum, salum malicum”, haciendo una cruz en el suelo”.
 
Mentre tot açò tenia lloc, jo continuava a la comissaria amb Ella, que em donava detalls sucosos del modus operandi d'esta secta:
 
- Se reúnen en un chalé y pasan allí el fin de semana. Hacen ceremonias con animales, sangre y toda clase de cosas. Cada uno tiene su muerto y habla con él.
- ¿Tu pareja también hablaba con Ángel?
- Sí. Se bebía una botella de ron, se fumaba un par de porros y entraba como en trance.
- Con una botella de ron y dos porros yo también entro en trance -apuntà irreverent l'agent de la Guàrdia Civil.
- Joder... ¿y no te daba mal rollo vivir con un tío que hace eso? -vaig preguntar mentre em preguntava mentalment si jo podria passar per alt una cosa així.
- Lo hacía en el balcón... y, la verdad, una acaba por acostumbrarse a todo.
 
L'informe de les actuacions, finalment, desvetllà l'interior de la motxilla: “Abre la mochila, en la cual envuelta en una sábana blanca hay una cazuela de barro donde en su interior hay arena, que según Jimmy, es arena de muerto. Preguntado qué es arena de muerto manifiesta que es arena de la tumba de un muerto, que el Tata, supuesto sacerdote de su religión y jefe de la empresa en la que trabajan él y el detenido, pedía permiso al muerto y si este se lo daba la cogía y se la llevaba. También aparecen palos clavados, una cadena, una navaja, una punta de taladro grande, unas plumas de ave y una especie de cabeza de cemento con incrustaciones formando una cara”.
 
- Toda esta mierda me recuerda a la santería y cosas así. Un rollo muy caribeño, ¿verdad agente? -vaig intervindre.
- Yo no tengo ni puta idea de estas cosas, abogado -sentencià l'agent.
- Por lo que me contó mi chico, esto es muy normal en su país. Allí lo llaman palero o palo.
- ¿Que de dónde es tu chico? -vaig preguntar.
- De Venezuela
 
Per poc vaig caure de la cadira.
 
- Hostia puta.

10 comentaris:

Nandito ha dit...

Sí que era rotllo Caribeño, sí. :)
Genial.

Corpi ha dit...

¡¡¡Al congelador, al congelador, que miren al congelador!!!

Anònim ha dit...

mira que si "el teu veneçolà" també és practicant i té un "Ángel" a casa i tu no ho saps? ;)

Daniel

Busca qui t'ha pegat ha dit...

Ara em preocupa que el meu veneçolà tinga alguna moguda semblant a sa casa... per si de cas, continuarem quedant a casa meua... ;)

Clidice ha dit...

hahahahahahaha nen, t'hauré de llegir de vespre, que al final em veuran riure :P La veritat és que difícilment es podria trobar dues paraules que condensin més tota la situació: "hòstia puta", és perfecte! :)

I tu ves fent amb estrangers de fora, ves! poca suelta!

Rabosa platejada ha dit...

Rasoir ja no eres només el meu comentarista polític preferit. Ara també com a escritor "d´intriga" m´has enlluernat.
Jo també hauré de deixar de llegir-te al treball, com Clídice
¡¡ Quina risa ¡¡

Busca qui t'ha pegat ha dit...

Raboseta i Clídice, no haurieu de visitar este lloc a la feina.... i si us despatxen, què? ;)

Theresia Kalogeropoulos ha dit...

mmmhhh...vols dir que tot el món s'acaba acostumant a una cosa així???

Busca qui t'ha pegat ha dit...

theresia, a coses pitjors ens acostumem tots... ;)

marta (volar de nit) ha dit...

Genial. Ara a veure qui fa un xupito de rom per l'Angel! Boníssims els dos textos.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails