dilluns, 3 de maig del 2010

Blaverisme vade retro

Dissabte, encara afectat per la diabòlica ressaca d'un divendres autodestructiu en excés, vaig sopar a un poble de la cabasseta Horta Nord en companyia dels amics i d'uns amics dels meus amics, i donat que el servici del restaurant era tan lamentable que vam haver d'esperar més de tres quarts d'hora per vore el primer plat a la taula, ens vam entretindre com vam poder.

Un dels temes de conversa fou el vídeo que circula a Internet i en el qual es veu una èbria Rita Barbaritat llançant petards a Carmen Alborch i a l'invisible Alarte i que generà certa polèmica entre els assistents:

- Ha de ser un fake: és impossible que Rita estiga tan tarada -va suggerir una amiga.

- Justament per això, estic segur que el vídeo és real.

Mentre a un sector de la taula el destrellat de l'alcaldessa de València servia per fer bromes i befa, a l'altre extrem de la taula s'encetava un debat encara més increïble que m'obligà a preguntar-me si el que escoltava era de veritat o si simplement estava pagant la factura d'una nit d'excessos estupefaents.

Tot començà perquè la novia manxega d'un amic està començant a aprendre a parlar valencià, i un amic dels meus amics inicià un discurs secessionista tan psicotròpic que en un moment donat vaig dubtar si estava en 2010 o en 1985.

Vaig fer tot el possible per evitar la polèmica, ja que a banda de la ressaca, la qüestió blavera em sembla completament intranscendent, fins que un amic va voler punxar-me:

-I tu què dius, Martí: el valencià és català o no?

-Home, posats a atemptar contra la ciència, podríem discutir si dos i dos fan quatre o si és la Terra la que pega voltes al Sol o és al revés, tot i que, francament, el tema em sembla irrellevant.

El xic blaver es va sentir al·ludit i anuncià:

- No serà tan irrellevant quan milers de valencians hem eixit al carrer a defendre la Senyera i la llengua valenciana (!!!!!)

- A defendre-les exactament de qui o de què, si es pot saber?

- Dels atacs catalanistes- contestà tan alegrement.

Donat que la conversa entrava a l'atzucac de la paranoia i que ni la pedagogia ni l'argumentació raonada serveixen per a res en estos casos, em vaig adreçar directament a la xica manxega:

- Com pots comprovar, carinyet, en este país de pandereta tots portem prop del fetge un filòleg, però tu no faces cas i aprén valencià.

I vaig estar temptat de regalar-li un exemplar de Busca qui t'ha pegat, però ho vaig pensar millor: el que convé és que aprenga de llibres ben escrits.




4 comentaris:

David ha dit...

El vídeo no té desperdici...

Està clar que el vídeo és autèntic. No n'hi ha cap altre ésser humà (o no) que sàpiga moure's d'eixa manera i llançar masclets amb tan poca gràcia.

A més a més es nota que anava més borratxa que un cep (de Gin Tonic de Beefeater, clar, el de Bombay Sapphire és massa suau per a ella)

(BTW, el llibre "Busca qui t'ha pegat" està molt ben escrit, li'l podries haver regalat per a que aprenguera valencià i moltes altres coses...)

David ha dit...

Perdó, he comés un fallo imperdonable en l'anterior comentari, he dit "masclets" quan hauria d'haver dit "trons de bac", crec que m'expulsarien de la falla del meu barri si ho saberen...

Speaker ha dit...

He vist alguna situació similar a la que contes, i, no sé si en aquest cas fou igual, però el més trist és que normalment al blaver en qüestió no li importa un rave que la persona s'integre i aprenga o no aprenga el valencià (que és realment allò important), sinó que està més preocupada (mig de broma mig seriosament) a autoafirmar-se com una cosa diferent de tot allò que puga ser català.

Llavors et vénen amb discursos sobre 4 paraules, barrejat amb banderes i colors... Lamentable, crea vergonya aliena i normalment el foraster es queda amb cara de pòquer com dient a mi no em claveu en estos rotllos.... En fi, és dur dir-ho però a vegades no m'estranya que molta gent no el vulga aprendre, amb acollides d'eixe tipus.

Busca qui t'ha pegat ha dit...

Estimat David,
No tinc ni puta idea de quina és la diferència entre masclets i trons de bac, però has de tindre en compte que els fallers són prou especialets per a estes coses... ;)

Benvolgut Josep Lluís,
Justament per això que dius vaig optar per no continuar amb el tema: la pobra manxega feia cara de dir: están locos estos romanos.

Salut!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails