divendres, 21 de desembre del 2012

2012: els viatges




La nit de dijous la vam passar a Salamanca i vam poder comprovar que l'ambient universitari es redueix, bàsicament, a intoxicar els futurs llicenciats amb beguda a preus impossibles: al pub “El submarino” les copes les cobraven a dos euros i el terç de cervesa a cinquanta cèntims.

Creus que serà de garrafa?
No, amb estos preus segur que el vodka és Belvedere i el gel el porten directament de Groenlàndia.


En una estona m'enlairaré cap a Itàlia per passar uns dies a la Toscana amb el fidanzato i uns amics comuns que ja porten una setmana recorrent la Confederació Itàlica de Nacions. És inevitable, però, tindre una estranya sensació al cap: no sé si quan torne Espanya haurà estat intervinguda, Rajoy s'haurà exiliat o si ja no existiran les comunitats autònomes, encara que el més probable és que tot continue igual.


Un dels dubtes de qui visita per primera vegada Nova York és saber quin mirador ofereix millor vistes sobre Manhattan: l'Empire State o l'edifici General Electric del complexe Rockefeller, conegut com Top of the Rock. 

Jo vaig apujar a tots dos, i ho recomane, però pot donar-se el cas que algú no tinga temps suficient per fer-ho o no puga o vulga gastar-se els vint-i-cinc dòlars que costa cada entrada i haja de triar entre tots dos. 


A l'hora d'allotjar-se a l'Havana molts aconsellen fer-ho en cases particulars, però donat que servidor i la meua companyia de viatge tenim un caràcter aventurat prou moderat vam optar per un hotel que ens havien recomanat tot just a la vora del Malecón: el Deauville. 

Dir que el Deauville està brut seria ser generós, i no només perquè si un hoste no consumeix (del tot) la pastilla de sabó l'hereta el que ve després, sinó perquè una nit em vaig alçar descalç i em vaig clavar al peu l'ungla de l'anterior ocupant de la meua habitació. Per sort, no sóc aprensiu: la vaig desenganxar i la vaig tirar per la finestra.  

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails